duminică, 4 noiembrie 2007

mihai si gavril

In sfarsit, am reusit sa postez si o fotografie pe blog, probabil fiindca avea dimensiuni reduse. Nu am ales-o la intamplare, m-am gandit mult in ultimele zile la satul Eminescu. Am cateva motive, destul de putine la numar pentru care ma incapatanez, inca, sa raman in Botosani. Unul ar fi ca am un apartament frumos, in buricul urbei, la care ar fi pacat sa renunt. Al doilea ar fi existenta satului Eminescu, care e locul ce-mi e cel mai drag din judetul asta. Eu l-am descoperit si, in linii mari, tot eu duc mai departe legenda satucului de pe-un varf de deal, pe unde batranii spun c-ar fi trecut Eminescu. Mihai Malaimare, parlamentarul caruia i-am facut cadou aproape 7 ani din viata (daca ar fi vreo solutie prin care sa mi-i iau inapoi, intr-o secunda as face-o!), a platit 15 milioane pentru statuia care e in mijlocul satului, lucru pentru care poate ca posteritatea ii va multumi candva. Oricum, eu nu-i voi sufla nici o vorba respectivei posteritati, asa ca e posibil sa fie o informatie peste care sa se astearna rapid praful uitarii...
Nenorocirea e ca in absenta unor oameni care sa pastreze locul vesnic viu in constiinta semenilor, parcul de poveste de pe dealurile Gorbanestilor va ramane in paragina. Ieri m-am intalnit cu profesorul Victor Foca, realizatorul sculpturii si am decis ca daca nu vom convinge pe nimeni sa vina cu noi pe 8 noiembrie in sat, vom merge singuri. Vom duce flori la statuie si, lucru pe care nu l-am facut niciodata, vom umbla prin casele celor 10 sateni si ne vom aminti, impreuna, de Eminescu. E zi de sarbatoare, asa ca vom varsa, in vecinatatea statuii, si un strop de vin in amintirea "omului - Eminescu", de ziua lui. Nu stiu, parca e mai firesc sa-ti aduci aminte de cineva ce nu mai este intr-o astfel de zi, decat in cea in care a murit, cum se face pe aceste meleaguri.
Am scris la trei structuri scolare pana acum, propunandu-le sa mergem impreuna la Gorbanesti. De la doua dintre ele nu am primit nici un raspuns, iar unii m-au anuntat ca e foarte posibil sa vina, raspunsul final fiind programat pentru luni. Daca va fi afirmativ, voi puncta o premiera: prima mea actiune Eminescu scoasa, cu desavarsire, de sub umbrela politicii! Si in plina campanie electorala. Sper sa-mi iasa, am nevoie de succese dupa socurile teribile prin care am trecut in ultimele luni.

Niciun comentariu: