sâmbătă, 12 ianuarie 2008

Fear?

Am mai scris acum vrei trei ani un articol care se chema "Frica" in pagina de opinii a Monitorului de Botosani. Atunci ma revoltam impotriva unei femei care vinde lumanari la intrarea intr-o biserica botosaneana si a unor vecini, care aveau copii in plasament familial. Ii invitasem si pe unii si pe altii la o emisiune la radio si ma refuzasera, aproape agresiv, ceea ce m-a facut sa ma intreb, in scris, "De cine va e frica, oameni buni". Ei bine, in seara asta am conversat telefonic cu o invatatoare in varsta, care e un om deosebit, motiv pentru care consider ca suntem chiar prietene. M-a rugat ca maine s-o sun pe directoarea ei la scoala ca sa-mi declare ea "toate cele", fiindca nu vrea sa aiba probleme. Adica cum sa apara "la gazeta" numele unei invatatoare si nu al sefului ierarhic? In opinia mea, poate sa apara foarte bine, pentru ca prima iese din cotidian prin tot ce face, iar a doua nu ocupa decat o functie vremelnica. Numai ca a reusit, se pare, sa raspandeasca teroarea in randul subordonatilor... Mai bine mananc posmagi muiati in apa decat sa ajung sa ma umilesc astfel... Si se pare ca multi angajati ai zilelor noastre stau cu spinarile plecate, de frica sa nu aiba probleme... Halal natie... Noroc de conversatia anterioara pe mess cu unul din prietenii mei rockeri, student la Iasi, care m-a facut sa rad cu lacrimi. Din fericire, ei sunt inca oameni liberi si asta se simte in felul in care vorbesc si privesc viata in ochi. Ca nu prea au bani, ca nu e totul ok cu iubirile, peste astea se trece. Important e curajul si spiritul inca neprins in chingi. Vreau sa cred ca eu seman cu iesenii si nu cu invatatoarea cu care am vorbit in seara asta...

Niciun comentariu: