joi, 14 februarie 2008

Adrian Tapciuc, din nou acasă

In seara asta am revăzut "Visul unei nopţi de vară", cu Adrian Tapciuc în rolul principal. Spun bine "am revăzut", deoarece prima dată am văzut spectacolul în 2003, pe scena Casei Sindicatelor Botoşani, în cadrul Festivalului "Lyceum". În acea vreme, actorii erau elevi ai Colegiului Laurian, regia era semnată de Volin Costin şi coregrafia de Victoria Bucun. Cu cinci ani în urmă, spectacolul mi s-a părut senzaţional. Coloana sonoră de excepţie, coregrafia de asemeni, iar Adrian Tapciuc deja o vedetă. Era senzaţional pentru că nu te aşteptai la aşa ceva din partea unor liceeni. Ei bine, în seara asta m-am uitat cu detaşare la vizionarea la care m-am autoinvitat, aflând că se va petrece de la muzeograful Gheorghe Median. Exact aceeaşi coloană sonoră, aceeaşi coregrafie şi acelaşi farmec la Adi Tapciuc, actor format între timp şi cu patalama la mână. M-a mai surprins actriţa ce-l întruchipa pe Puck - prin mişcare scenică, expresivitate şi vivacitate. Am vrut să aflu şi cum o cheamă, dar pe afişul spectacolului găseşte cuvinte de genul "Consiliul local Botoşani", "Primăria Botoşani", dar nu şi cine îl joacă pe Puck... Asta e... În rest, mai e de zis că în piesă joacă mai toţi actorii Teatrului Eminescu, cu costumaţii şi peruci ce precis au costat o groază de parale. În rezumat, e un spectacol plăcut, ce bănuiesc că va prinde la public... Doar că mie îmi rămâne la suflet cel de acum cinci ani, care avea un "nu ştiu ce", pe care nu l-am mai regăsit în seara asta. Poate că eu sunt de vină, o fi trecut mult prea mult timp şi mi s-a tocit simţul estetic...

Niciun comentariu: