joi, 27 martie 2008

Iniţiativă cetăţenească?

E o formula pe care am auzit-o în seara asta pe Somax. Cică în baza unei astfel de iniţiative, se va analiza în Parlament oportunitatea instituirii Zilei bărbatului pe 5 mai, zilele de 8 martie şi de 5 mai urmând să devină libere. Că eu am inventat la Botoşani o astfel de zi, ce s-a petrecut pe 11 mai 2002, a trecut rapid în uitare, pentru că eram pe-atunci doar un mărunt subaltern şi gloria a fost a altuia. Dar, revenind la noţiunea de "iniţiativă cetăţenească", cred că e una care ar trebui să intre în uzanţele democraţiei româneşti. Ar fi calea de legătură între democraţia reprezentativă, care nu ştiu pe cine naiba mai reprezintă, de fapt, şi cea participativă, care se practică în ţări civilizate, precum Elveţia, de exemplu. Cred că e un domeniu în care mă voi implica mai profund după ce îmi termin împrumutul la bancă. Nu mai e mult, doar jumătate de an şi sper că voi reuşi să creez, în timp, dureri de cap celor ce tratează astăzi teritoriul administrativ ca pe moşia proprie...

Niciun comentariu: