joi, 8 mai 2008

Goran Bregovici "a intrat la apă"

Ca un jurnalist care se respectă şi, mai ales, ca un fost şi poate şi viitor organizator de evenimente culturale, am fost în seara asta în parcarea Magazinului Botoşani, la concertul lui Bregovici. Dacă iniţial am tot comentat că e un spaţiu insuficient pentru un concert cu atâtea pretenţii, am avut supriza să constat, pe la 20.30, că aproximativ jumătate de parcare era goală. Ploaia duşmănoasă îi gonea pe mulţi dintre cei atraşi de renumele lui Bregovici, iar printre cei rămaşi se vedea că bună parte sunt militanţi de partid, după veste şi şăpcuţe. În modesta mea opinie, pentru care iar mă vor înjura mulţi, sumele uriaşe ce zicese că s-au dat pentru aducerea cântăreţului sârb şi a orchestrei sale nu vor avea drept consecinţă o sporire proporţională a procentelor la vot, pentru cei ce i-au adus. Un concert cu asemenea vedetă, dacă ar fi avut loc într-un spaţiu unde să se "reverse" jumătate de oraş, ar fi adus un plus de imagine, dar în Centrul Vechi, la vreme de seară, e ştiut că nu e bine nici să ajungi, nici să poposeşti mult. Mai apoi, câţi botoşăneni au auzit de Goran Bregovici? Cei mai cu ştaif, nu chiar toată lumea. Eu, dacă m-ar fi întrebat cineva, aş fi făcut cu totul altceva. Chemam un taraf ţigănesc sadea (Costică Moroşanu are unu', în care cântă şi Traian Dibu), o trupă de ţigăncuşe autohtone care să danseze cu graţie, fanfara de la Vorona care anul acesta a fost şi în Polonia şi la Veneţia, o fanfară de copii - poate cea de la Mileanca, dansatorii lui Fediuc şi ieşea un spectacol de trei ore de stătea pisoiul în coadă. Cu costuri mai mult decât rezonabile. Şi-l făceam pe Pietonalul Unirii, unde oricum ajunge mai multă lume. Norocul meu că nu mă întreabă nimeni, pentru că e aşa relaxant să te duci la o manifestare organizată de alţii şi nu de tine... Să nu-ţi pese că plouă, să-ţi fie perfect egal dacă este sau nu public... Ce bine e să stai pe margine...

Niciun comentariu: