vineri, 23 mai 2008

Noi nu citim ziarele!

Ieri, la interviul despre care am mai scris, moderatorul îmi atrăgea atenţia la un moment dat că vorbesc doar despre partea idilică a jurnalisticii. Am fost de acord că are dreptate şi am recunoscut că, nu o dată, ai parte şi de jigniri. Chiar acum jumătate de oră am încasat-o peste ochi, cel mai grav fiind că nici nu mă aşteptam la aşa ceva. Schimbând amabilităţi în anticamera unei instituţii de cultură, angajata respectivă m-a întrebat pe unde mai lucrez... M-am uitat lung şi i-am spus că, printre altele, mai în fiecare zi semnez câte-o pagină de ziar în "Monitorul"... A, a venit rapid răspunsul, dar eu nu citesc ziarele... "Mă uit doar la articolele despre instituţia noastră şi atât"... Am îndrăznit să comentez că nu mi se pare normal şi mi s-a replicat că noi avem cititorii noştri, aşa că, nu e nimic nefiresc... Am plecat trântând niţel uşa şi mi-am adus aminte de filmul lui Chaplin, cu oamenii de la bandă, ce erau nişte roboţi în toată legea... Problema nu era legată de numărul de cititori, ci de faptul că interlocutoarea mea lucra la o instituţie de cultură! Ceea ce, în modesta mea opinie, presupune să fii un om care ştii de toate, care poţi purta o conversaţie despre orice... Eu am mai multe locuri de muncă şi activităţi pe de lături şi fac lucruri extrem de diferite. Ceea ce mă obligă să am în permanenţă o minte elastică, să gândesc la cote înalte, să ştiu de toate. Să fiu Homo Sapiens, nu robot!
De asta nu evoluăm, de altfel. Pentru că venim la servici să semnăm condica, ne uităm disperaţi la ceas când s-a terminat programul şi încă "n-am spart" uşa de la ieşire şi apoi ne minunăm de ce luăm o leafă inconsistentă. Uite de aia!

Niciun comentariu: