sâmbătă, 16 august 2008

Un fluture foarte plictisit...

E atât de cald încât simţi cum totul în jur îşi diluează contururile, într-o insipidă zi de august... Undeva, mai la est, un război ba se termină, ba reîncepe... Chiar dacă timpul curge ca din ceasurile lui Salvador Dali, în celebra-i pictură, politicienii ies la rampă şi ne vorbesc despre tinereţe, despre specialişti, despre "altceva"... Îi ascult, simt cum mi se lichefiază creierul şi plec să dau ceva de mâncare celor trei pisoi flămânzi din ograda de lângă blocul meu... Sincer, şi eu îmi doresc "altceva", dar ofertele celor ce ne conduc au un puternic aer de "deja vu"... Parcă văd "creuzetele" în care se "coc" ideile pentru prostime... "Hai să vedem, cu ce să le mai sucim minţile şi de data asta? Ce să le promitem? Ce e mai spectaculos?" Nu contează cât de deplasată e promisiunea, nimic nu e prea mult când vine vorba de perpetuarea Puterii... E o aiureală să crezi că vreunul vrea să ajungă în scaune înalte pentru binele poporului... Dar ce-ar fi să schimb subiectul... Să mă gândesc la ce-aş putea face eu, pentru a nu mai avea sentimentul de "deja vu"... Am nevoie, rapid, de o schimbare de macaz, pentru că simt că aripile-mi sunt din ce în ce mai spălăcite şi mai am foarte puţin să mă transform în larvă... Numai că îmi place, mult mai mult, zborul, noul, neobişnuitul... Trebuie să le păstrez, trebuie să le caut... Vreau să-mi înviorez culorile şi să-mi regăsesc entuziasmul... Toate astea nu ţin de un om sau de altul, ci doar de forţa interioară... Atunci când ea se face fărâme, devii un fluture învins, cenuşiu, care nu mai înseamnă nimic nici măcar pentru el... Şi chiar nu vreau să se întâmple asta... Pentru că a fi cenuşiu e chiar mai grav decât a fi "fluture negru"...

Niciun comentariu: