miercuri, 19 noiembrie 2008

Bacoviană

Într-un fel de toamnă - iarnă, prin oraş "curge" campania electorală. Cu maşini cu chipuri zâmbitoare, cu bannere imense şi liceeni echipaţi în toate culorile curcubeului - împărţind fel şi fel de hârţoage... Asta pe de-o parte, pentru că pe de alta vezi oameni agitaţi, uitându-se lung în galantare, la preţuri, făcând anticameră la medicii de familie, unde-i înjură pe politicieni şi semeni nervoşi şi ades iraţionali pe la toate colţurile... Totul într-o cvasicalicie generalizată, fără orizont, fără dorinţa, ca să nu zic şi capacitatea de a te desprinde din turmă... E foarte greu să trăieşti în Botoşani şi nu mă mir că mai toţi fug, cât îi ţin picioarele, de zona asta... Puţini au curajul să rămână, pentru că există o tendinţă implacabilă spre uniformizare, spre spălarea creierelor, care numai pe vremea comunismului se mai practica... Sunt zile în care îmi aduc aminte de "Zbor deasupra unui cuib de cuci" şi de lobotomia din final, singura capabilă să-l şablonizeze pe Mc Murphy. Sunt oameni pe care doar intervenţia chirugicală îi poate face "cenuşii". Eu, una, sper să nu ajung pe masa de operaţie şi să rămân, pe mai departe, un om care nu seamănă cu alţii. E singura mea şansă să-mi justific existenţa, pentru că altminteri, aş simţi că trăiesc de pomană...

Niciun comentariu: