sâmbătă, 29 noiembrie 2008

Marea brambureală

Aseară, Cristian Tudor Popescu avansa un procent de 40% aferent prezenţei la vot de pe 30 noiembrie. Eu mă uit la ploaia de-afară şi mă gândesc că e vorba de o previziune optimistă... Mă tem că fiind vorba de o corcitură de uninominal, potenţialii votanţi vor fi într-o derută totală. Ei s-au învăţat, ani de-a rândul, să voteze partide, sorbind vorbele "locomotivelor" politice de la centru. Ei bine, acum se uită la "uninominalii" din cartierul lor şi se întreabă de unde au apărut şi pentru ce i-ar vota... Am mai constatat un lucru: că la alegerile astea nu am mai fost bombardaţi cu sondaje de opinie, în fiecare secundă. Cred că şi cei ce conduc astfel de institute nu vor să-şi piardă credibilitatea scoţând pe piaţă sondaje comandate într-o perioadă în care realitatea e total imprevizibilă. Mâine poate câştiga oricine. Poate intra PRM-ul în Parlament şi rămâne pe tuşă UDMR-ul, îşi pot adjudeca primul loc pe podium şi PDL-ul şi PSD - PC-ul. Alianţele ulterioare se pot încheia între cine nu te aştepţi, machiavelismul eminenţelor cenuşii de secol XXI fiind greu de cuantificat. Încă nu ştiu, în clipa asta, dacă mă duc la vot. Poate că da! Dar votul meu va fi imprevizibil, ca al multor români, pentru că voi lua o decizie abia în cabina de vot, în cazul în care ajung acolo!

Niciun comentariu: