marți, 20 ianuarie 2009

Start la un soi de "Big brother" naţional

Deja aţi aflat din ziare despre "celebra" Lege 298, "emanată" de trecutul Parlament şi semnată pe 18 noiembrie 2008 de Bogdan Olteanu şi Ilie Sârbu - "tovarăşi" cărora le mulţumim din suflet. Ce am remarcat, până în momentul de faţă, la comentariile făcute pe marginea ştirii, ar fi un fel de fatalism, de genul: "dar ce putem face?". Dacă în România ar exista, în mod real, o societate civilă închegată, am putea ieşi în stradă împotriva unei asemenea tâmpenii. Dar, evident, nu avem aşa ceva. E posibil ca politicienii din tura asta să se gândească, în primul rând, la efectele asupra propriilor persoane şi să modifice legea sau s-o desfiinţeze, pur şi simplu. Pe de altă parte, mă gândesc ce viaţă grea îi aşteaptă pe cei ce citeau mail-uri şi ascultau telefoane bine mersi şi înainte, pentru că românii sunt extrem de inventivi. Astăzi am auzit mulţi vorbind strict "la mişto", despre atentate ce nu există, iubite imaginare, defecte ale şefilor s.a.m.d. Plus că bănuiesc că mulţi vor inventa tot felul de coduri şi nu va mai înţelege nici dracu' ce au vrut să spună la telefon sau via -Internet. Realizez că George Orwell, în "1984", era mic copil faţă de ce ar putea urma de-acum înainte. Important e să ne păstrăm simţul umorului!
P.S. Am citit un comentariu "tare" la subiect, postat pe site-ul "Monitorul": un columbofil anunţa că vinde porumbei călători. Bună poanta!

Niciun comentariu: