joi, 26 februarie 2009

Venituri? O vacă şi un porc!

Citim cu toţii ziarele democraţiei noastre şi am ajuns să nu ne mai minunăm când vedem că sunt date de pomană resursele naturale ale ţării, că la Guvern se angajează nepoţi, şoferi şi tot ce se mai poartă prin jurul premierului, că pentru marile averi există "mătuşi de serviciu" şi tot aşa... Eu nu cred că oamenii ăştia sunt fericiţi, traiul în "zona zero" şi agoniseala sălbatică fiind unele pe care nu mi le-aş dori... Ajungi să te temi pentru averile acumulate, pentru soarta celor dragi, pentru ce ţi-ar putea descoperi jurnaliştii tabloidelor (ce sunt cu ochii pe tine) şi tot aşa... Trec peste "zona gri", în care trăiesc majoritatea românilor şi dau drept exemplu o femeie ce a venit azi la Filiala Nevăzătorilor şi care trăieşte la un adevărat antipod social. Întrebată de colegul meu Costică ce venituri mai are, pentru a putea completa un dosar, săteanca a răspuns, neaoş: "O vacă şi un porc"! Că trebuie să trăiesc din ceva! Am mai avut şi găini, au murit pe capete şi acum mai am numai cinci! Am ajuns să-mi cumpăr ouă din piaţă când vin la Botoşani, că mi-e dor să mai mănânc un ou!". Ea şi alţii care trăiesc la fel alcătuiesc, încă, grosul votanţilor şi creditează cu încrederea lor naivă oameni care-i uită imediat ce se anunţă rezultatul alegerilor. Şi care sigur nu-şi trec în declaraţia de avere o vacă şi un porc!

Niciun comentariu: