vineri, 27 martie 2009

Alfabetul Braille, o şansă la o viaţă normală

E vorba de titlul unui articol apărut astăzi în Monitorul de Botoşani, pe care îmi permit să vi-l recomand. Nu neapărat pentru că e scris de mine, ci mai ales pentru că face parte din categoria textelor care chiar înseamnă ceva şi care intră la categoria celor care "rămân". Şi pentru care mi-aş dori să-mi fac timp, ca să scriu mai multe. Practic, am propus unor nevăzători din Botoşani să se gândească cum a curs viaţa lor mulţumită faptului că pe vremuri un francez, Louis Braille, a inventat un alfabet special pentru orbi şi cum cred că ar fi fost dacă un astfel de alfabet nu ar fi existat. A ieşit un articol care mi-e drag, în special pentru sinceritatea răspunsurilor primite. Sandu Surugiu a creionat o întreagă frescă existenţială în câteva fraze, Paraschiva Seliman a răspuns cu sensibilitatea-i caracteristică, accentuând importanţa pe care tehnica modernă o are acum în viaţa nevăzătorilor, iar Neculai Bunduc a formulat răspunsuri care au intrat în profunzimea subiectului. Motiv pentru care, încă o dată, vă recomand să lecturaţi articolul apărut astăzi în "Monitorul", la pagina de "Caleidoscop".

Niciun comentariu: