vineri, 8 mai 2009

Fluturaşi cu "Noua Dreaptă" şi mişculaţii pentru europarlamentare, în debut de campanie

Azi dimineaţă, un arhitect ce locuieşte 2 blocuri mai încolo de al meu, m-a oprit din drumul spre slujbă pentru a-mi arăta un fluturaş mărişor (aşa, mai spre afiş), al celor de la "Noua dreaptă", ce ne vorbeau despre demnitate naţională şi altele în ton. Să fie o simplă coincidenţă apariţia fluturaşilor în ziua în care debutează ceea ce ar putea fi extrem de anosta campanie pentru europarlamentare, sau e un gest absolut deliberat?... Deloc întâmplătoare sunt şi alte două enunţuri făcute, tot azi, pe eşichierul politic local: cel legat de venirea ex- liderului PNG, Dorin Ciuştea, la PNL şi de posibilul sprijin al familiei Conţac pentru liberali. Sunt mutări cât se poate de pragmatice şi care cred că vor aduna puncte în dreptul liberalilor, mai ceva decât spectacolele bucureştene de revistă pe care au anunţat că le vor aduce la Botoşani şi prin împrejurimi... Evident, eu nu ţin nici cu unii nici cu alţii şi nu mă duc la vot nici dacă îmi aşterne cineva covor roşu de la uşă până la secţia de votare, dar mă pot amuza urmărind cum se fac şi se desfac amiciţii. Toate, fără tăgadă, bazate pe cât de pline sunt buzunarele celor atraşi sau cât de rezonante numele... Într-o apatie totală, aşa cum e cea în care mai tot românul se gândeşte de care pâine îşi mai cumpără mâine (cea albă fiind deja tăiată de pe listă!), e nevoie de gesturi absolut surprinzătoare pentru a scoate oamenii din case şi a-i determina să voteze în vreun fel anume. În ce mă priveşte, eu ar trebui să înţeleg mai întâi cum un politician cinstit cheltuieşte sume uriaşe în campanie, cam cât salariul lui pe patru ani şi consideră că a meritat efortul... Şi asta fără să avem vreo contradicţie în termeni...

Niciun comentariu: