joi, 12 noiembrie 2009

1600 de RON pentru a schimba o ţeavă!

Cred că emigrez, poate într-o ţară fără anotimp friguros, ca să scap totodată şi de gripa porcină. Sunt aproape de a finaliza schimbarea racordului de gaz, de la ţeava veche, care scapă prin peretele nu ştiu cărui vecin, la ţeava mai consistentă, unde sunt înţepaţi posesorii de centrale. Deci nu vreau centrală termică, că n-am parale pentru aşa ceva şi nici nu-mi trebuie, ci am schimbat doar sursa de alimentare cu gaz pentru maşina de gătit. Pare o treabă simplă şi relativ ieftină, nu? Vă înşelaţi! În România, în Botoşani mai exact, aşa o istorie costă peste 1.600 RON. Mai întâi am dat daruri celor ce au tras pentru prima dată conducta în bloc. Oamenii au fost "subţiri", au semnat fără să-mi ceară bani, dar mi-au spus, aşa, printre altele, ce mult au dat ei la începuturi... Bun! Mai apoi m-a costat 50 RON la un notariat ca să-mi aplice nu ştiu ce sigiliu şi să-mi scrie 3 rânduri pe verso-ul listei cu locatari... Alţi 250 RON a costat proiectul, care am aflat, după ce mi s-au lungit urechile vreo 10 zile, ca se face din birou, că au structura blocului nostru de la alte proiecte... Că mi-aş fi dorit un proiect mai aparte nici n-a intrat în discuţie: e standard! După ce am consumat curent preţ de vreo 400 de RON (atât am plătit la regularizare!), în sfârşit apar şi meseriaşii să-mi tragă ţevile prin casă. "Ştiţi, dacă tragem ţeava pe-aici, ieşiţi mai ieftin. Dacă mai facem şi asta, iar mai facem o economie!" Ascult, cu interes şi mă bucur în sinea mea. Dar pentru scurtă vreme, pentru că mă cheamă o tanti plictisitor de blândă la casierie şi îmi prezintă devizul: 1150 RON! Să cad jos şi mai multe nu! Şi asta e ieftin! Ia gândiţi-vă cum ar fi fost dacă mai erau câteva coturi de ţeavă în plus... În asta intră şi detectorul de gaz, obligatoriu pentru un biet aragaz, dar care nu a mai fost atât de obligatoriu la centralele din oraş, despre care mulţi spun că sunt adevărate bombe cu ceas... Mârâi eu cu voce tare, dar îmi dau seama că e absolut inutil. Aflu că mai am de dat vreo 160 RON la gaz, la deschidere şi nici nu mai îndrăznesc să fac totalul. În toată afacerea asta, eu nu am avut niciun cuvânt de spus, nicio opţiune, doar de băgat mâna în buzunar şi de scos o căciulă de bani. Pentru o nimica toată! Şi iarna e la doi paşi, iar eu încă n-am gaz! Dar la ce-mi trebuie... Mai bine mănânc la restaurant, că ies mai ieftin!

Niciun comentariu: