sâmbătă, 21 noiembrie 2009

Un vot lipsit de patimă

Încă nu am ajuns la acea stare de lehamite absolută care să mă facă să nu mă duc la vot. Cu excepţia europarlamentarelor, care chiar nu m-au interesat, am fost de fiecare dată când au fost alegeri şi aşa voi face şi mâine. Voi vota, aşa cum mi se pare firesc, fără niciun fel de patimă. Nu cred că politicianul pentru care voi pune mâine ştampila e perfecţiunea în persoană, e chiar departe, dar în ceilalţi doi nu cred nici atât. Am urmărit, în perioada asta, cu atenţie ştirile "nude" şi am ignorat cu desăvârşire dezbaterile din ce în ce mai înverşunate. Citiţi stenogramele discuţiilor lui Sorin Roşca Stănescu şi Bogdan Chirieac cu şeful ANI şi apoi vedeţi dacă mai puteţi să-i consideraţi stâlpi de moralitate şi de echidistanţă pe cei care vă dau lecţii. Cu cât criza economică şi morală e mai profundă, cu atât manipularea atinge culmi nebănuite, asta fiind, de fapt, legătura între lumi care s-au rupt una de alta: a celor ce ne conduc şi a noastră, care s-ar dori să gândim cu minţile altora. Mă întorc, din nou, la "1984", scrisă de George Orwell. Acolo manipularea era adusă la rang de artă. Era atât de bine condusă încât te făcea să crezi un lucru acum şi opusul lui în secunda următoare. Ne îndreptăm, tacit, spre aşa ceva. Televiziunea nu mai e, de mult, un mijloc de informare, ci unul menit să-ţi spele creierul. Am ceva vreme de când mă uit doar la un film, la vreme de seară, informaţiile "nude" fiindu-mi oferite de Internet. Prefer ştirea brută, pe care să o analizez eu, mai apoi, decât cine ştie ce dezbatere şchioapă. Cu ani în urmă, un prieten îmi spunea că nu îşi lasă copiii să se uite la televizor. Am vrut să-i spun că e o cruzime, dar încep să realizez că, de fapt, are perfectă dreptate. Nici eu nu mă mai uit!

Niciun comentariu: