luni, 9 noiembrie 2009

Viaţa acolo unde se atârnă harta-n cui

Astăzi nu pot să mai scriu despre viaţa la ţară, pentru că ieri am avut spectacol la Darabani, ce e oraş de când lumea. Despre viaţa la ţară vor vorbi mai bine fotografiile caselor cu acoperiş de stuf, pe care le-am imortalizat pe traseu şi care "băteau" orice casă ecologică construită în zilele noastre, cu bani grei.
La Darabani, zi de târg. Probabil că aşa era, pentru că în piaţa de lângă Casa de Cultură era înghesuiala de pe lume. Am trecut cu preşedintele Filialei, Tudorel Tupiluş, printre dărăbăneni, ca să-i invităm la spectacol. Nu de alta, dar sala era imensă şi era păcat ca taraful să nu aibă public, pe îndestulate. Genial era un nene care părea cam clămpănuc şi care ne-a invitat, ritos, să mergem să vedem cu arată uliţa lui. Dom'le, ştii, i-am explicat noi, n-avem nicio treabă cu campania electorală. A, nu, trebuie să veniţi! Îl întreb şi eu, timid: dar taman pe nevăzători ţi-ai găsit să-i chemi să vadă în ce hal arată strada? Mă rog, se încheie episodul şi omul ne-anunţă că vine, numai să-şi recupereze nevasta. Ei bine, chiar a venit, cu nevastă cu tot, şi a aplaudat de şi-a rupt palmele la spectacol. Iar în final jumătatea lui a ţinut morţiş să se fotografieze cu Sandu Surugiu, cum se face în lumea vedetelor... De fapt şi Sandu a făcut haiul de pe lume când a cântat melodia lui cu 9 strofe, dând indicaţii din mers tarafului lipsit, duminică, de aportul lui Mitică Ştefănescu. Ce-ar mai fi de spus. Că ieri ne-a întâmpinat primarul oraşului, care s-a ocupat de tot ce trebuie ca spectacolul să decurgă în bune condiţii, că a fost ziua Nicoletei Terciu şi a Oltiţei Tupiluş, asta însemnând palincă de Ardeal şi whisky pentru protagoniştii excursiei culturale, important fiind şi că Angela mi-a adus sarmale, aşa cum face de fiecare dată când găteşte aşa ceva. Cum puteam să uit că tot ieri am fost însoţiţi de Costică Lupu, de la Datina, care s-a simţit extrem de bine în compania nevăzătorilor botoşăneni, cu Sandu, cel puţin, fiind prieten de când lumea. O nouă duminică frumoasă, cu toată ceaţa densă din nordul judeţului şi cu ameninţarea "gripei de tip nou"... Noi să fim sănătoşi!

Niciun comentariu: