duminică, 6 decembrie 2009

O zicere realmente deşteaptă

Ce spune despre opţiunea sa pentru ziua de astăzi Iulian Comănescu (comanescu.hotnews.ro), analist media: "Nu votez. Este modalitatea mea de rezistenţă la ura pe care încearcă să ne-o injecteze în vene politicienii, pentru ca să ne mâne ca nişte oi spre urne. (...) Nu cred că Băsescu sau Geoană îmi vor rezolva problemele mele proprii şi personale".
E o analiză perfectă. Parcă niciodată ca acum n-am văzut atâţia oameni înverşunaţi unii împotriva altora, învrăjbiţi de simpatiile lor politice, clădite de cele mai multe ori pe ura ce ne-a fost inoculată. Am mai scris despre manipularea care a atins cote inimaginabile şi care e, nu o dată, rafinată, deci greu de detectat. Întradevăr, niciun politician nu ne rezolvă probleme proprii şi personale, e un lucru pe care îl facem, mai bine sau mai rău, doar noi. Realizez că am ajuns la divizarea şi înrăirea unei naţii din cauza caliciei destul de extinse, exacerbată când vine vorba de Moldova. Într-o ţară normală, cu un nivel de trai acceptabil, oamenii merg la vot cu detaşare, fiindcă ştiu că viitorul lor depinde în primul rând de ei, şi apoi de politicieni. La noi nu, încă se promite luna de pe cer şi cei slabi de înger chiar cred că le-o va coborî cineva în ogradă...
Pe de altă parte, chiar dacă am toată admiraţia pentru consideraţiile analistului Hotnews, eu mă voi duce la vot. Fără să mă gândesc, vreo clipă, că asta îmi va folosi mie personal la ceva.

Niciun comentariu: