vineri, 29 ianuarie 2010

Emigrez!

Încep să înţeleg de ce mulţi dintre oamenii din această zonă pleacă, la un moment dat, cât văd cu ochii. E realmente greu să trăieşti aici, să te descurci undeva peste linia de supravieţuire şi, mai ales, să te înţelegi cu semenii tăi. Am avut zilele astea două discuţii cu un bibliotecar, om de cultură, prin definiţie, de mi-a venit să-mi fac bagajul pe loc.
Domnul cu pricina, ce e şi mare colecţionar, m-a sunat ieri să mă întrebe de ce expoziţiile lor de "Ziua Unirii" nu au fost evidenţiate în articolul apărut miercuri în ziar. I-am explicat că în ziar firesc e să scrii despre cât mai mulţi, nu doar despre unii, aşa crescând şi numărul de oameni care citesc Monitorul. Şi că atât timp cât pe 15 ianuarie scrisesem mai bine de jumătate de pagină de ziar despre expoziţiile vernisate (cele cu caricaturi Eminescu fiind chiar rare), nu puteam să o iau de la capăt acum. Numai că se pare că am vorbit la pereţi, fiindcă nu părea dispus să înţeleagă cele spuse, fiind extrem de supărat că ei muncesc şi nu sunt mediatizaţi. I-am promis că vin azi la prânz să discutăm şi pe viu, numai că am constatat că omul era, şi în persoană, agresiv de-a binelea. Adică ce, numai eu vorbesc? M-a lăsat vorbind singură şi s-a dus în cabinetul său. Vorba vine singură, că m-a luat şi colega lui la rost că în articolul care ei au înţeles (prost!) că e despre bibliotecă nu le-au apărut şi expoziţiile.
Oameni buni! Nu munciţi ca să fiţi mediatizaţi, ci pentru că luaţi leafă! De câte ori ieşiţi din tipare, probabil veţi fi şi mediatizaţi, numai că nu de mine, că eu nu mai calc pe-acolo veci - pururi! Doi la mână! Aşa cum le-am şi spus, nu m-au angajat "cu ziua", ca să scriu de câte ori fac ei câte ceva! Îmi pare rău că nu le-am mai spus că ziarul la care lucrez nu e a lui mama şi nici "Buletinul colecţionarilor", aşa că o logică elementară, chiar a bunului simţ, vorbeşte de diversitate şi nu de ridicarea în slavă doar a unora! Dacă mai am multe reprize de astea, emigrez sigur!

Niciun comentariu: