sâmbătă, 6 februarie 2010

Hibernatus

Oricât aş încerca să mă mobilizez, într-o iarnă atât de crispată precum cea de-afară, nu reuşesc decât în reprize. Mai lucrez câte ceva ce-mi trezeşte interesul la ziar, îmi văd de slujba de la nevăzători şi de şedinţele din perioada asta şi apoi iar intru în hibernare... Aproape că nu-mi vine să cred or să mai înflorească copacii, că va mirosi a liliac şi apoi a tei, mai încolo... Dar probabil că toate astea vor continua să se întâmple, pentru că natura are un ceas biologic care nu dă greş. Deocamdată!
Ce mi-a mai atras atenţia, în perioada asta. Gafa de proporţii a consilierilor judeţeni de la PSD şi PNL, care au făcut praf bugetul municipiului Botoşani, alocând mai puţin decât la Dorohoi, municipiu de trei ori mai mic decât Botoşanii. Negândindu-se, nicio clipă, că în Botoşani locuiesc vreo sută de mii de oameni, marea majoritate nemembri de partid şi, pe măsură ce trece timpul, nici măcar simpatizanţi ai vreunuia sau altuia. Cum ar fi să pui la "Gazeta de perete" a oraşului datele personale ale celor pe care i-a durut în cot de botoşăneni? Cu poză, adresă şi număr de maşină? Pe pariu că nu ar mai avea trai bun în Botoşani, bună vreme de-acum încolo? Se pare că Gheorghe Marcu, liderul PSD-iştilor, şi-a dat seama cât de tare au sărit calul şi a promis că în şedinţa CJ de luni lucrurile se vor schimba, astfel încât toată lumea să fie mulţumită. Dar cred că e un subiect căruia i-am acordat deja prea multă atenţie.
Mai bine să scriu ce a făcut mama. În vecinătatea blocului ei, de la Humor, o căţea a fătat şase căţei, când era gerul mai aprig. Agitaţie prin cartier, dovadă că mulţi iubesc câinii, dar fără să şi ştie cum să le vină în ajutor. Până la urmă mama, cu vreo 2 vecine, i-a hrănit, le-a amenajat un culcuş şi când au prins puteri a dat un anunţ cât se poate de artistic pe cablu, pentru a le căuta stăpâni. Urmarea? În decurs de o săptămână, toţi căţeii au plecat la "casa lor", patru la ţară şi doi la oraş. Asta da reuşită şi mulţumirea sufletească aferentă.
Ce-ar mai fi... Am descoperit pe AXN, la orele 21.00, un serial absolut deconectant: "Eli Stone". Un anevrism cerebral transformă un avocat rapace în unul căruia chiar îi pasă de procesele în care pledează şi care are tot felul de viziuni (din cauza creierului anapoda), care îl ajută în noua sa carieră. Un film pe care vi-l recomand cu căldură, dacă aveţi televiziune digitală de la UPC, sau, evident, antenă prin satelit.
Realizez că nu am, de fapt, mare lucru de scris pentru că mintea mea, spre deosebire de cea a lui Eli Stone, e în pură hibernare... Oare la primăvară mi se mai drege coeficientul de inteligenţă?...

Niciun comentariu: