luni, 7 iunie 2010

Haideţi, poate, poate... Să fim uniţi până la urmă!

Sunt cuvinte pe care le scriau elevii din Româneşti aseară, cu puţin timp înainte de încheierea votării de pe site-ul www.taraluiandrei.ro - vorbe care, de ce să nu recunosc, m-au impresionat. Cu cele 1751 de voturi adunate, au ocupat locul 28 din 227 de proiecte aflate în competiţie, locul 20 (cel puţin!) fiind cel ce le-ar fi adus tabăra la Cheia în această vară. Eu cred, totuşi, că elevii care locuiesc unde "se atârnă harta-n cui" au câştigat. A fost vorba de o cursă care le-a dezvoltat spiritul de competiţie, care i-a scos consistent din mediul în care trăiesc. Dacă luăm în calcul numeroasele mailuri pe care le-am trimis colaboratorilor, prietenilor şi cunoscuţilor, cu rugămintea de a-i vota şi a transmite apelul şi altora, se poate spune că Şcoala şi elevii din Româneşti au beneficiat de o mediatizare pe care nu cred că am mai făcut-o vreunei instituţii de învăţământ din Botoşani. Am încercat, practic, un "exerciţiu de solidaritate pozitivă". Dacă mă gândesc la câţi oameni au răspuns mailurilor trimise, promiţând că-i sprijină, mai să cred că a fost un succes. Le mulţumesc, pentru implicare, lui Ioan Onofrei, Rodica Gavril, Georgeta Pogurschi, Antoneta Molocea, Octavia Buhociu, Roxana Neamtu, Daniela Bejinariu şi Cezar Vieru. Sunt convinsă că mulţi au votat, fără să-mi mai răspundă, dar şi că unii care aveau puterea de a înclina balanţa în favoarea elevilor din Româneşti au preferat să stea pe margine. Nu-i nimic, a fost o competiţie frumoasă, iar faptul că nişte copii de la ţară (alături de cei din Lunca) s-au bătut de la egal la egal cu cei din zonele sclifosite ale ţării contează cu adevărat. Cred că şi "antrenamentul" contează. În următoarea cursă, cei din Româneşti nu vor mai fi începători, nu de alta, dar au deja experienţă...

Niciun comentariu: