marți, 7 decembrie 2010

Lungul drum spre o redacţie a liceenilor

Undeva pe la mijlocul toamnei, am primit o misie de la redactorul –şef de la Monitorul, Cătălin Moraru: să încerc să pun bazele unei redacţii formată din liceeni. Nu realizam, în clipa aceea, că mai uşor aş fi urcat Golgota... Am ajuns pe la toate direcţiunile liceelor, unde am explicat, cât de academic am putut, ce anume ne propunem. Adică un ziar normal, în care liceenii să scrie despre lucrurile care îi interesează şi care firesc ar fi să le capteze atenţia atunci când, poate, vor redescoperi gustul lecturii... Clepsidrele timpului au măcinat nisip, nu glumă, până când am reuşit să adun adrese de mail şi telefoane, preţ de o redacţie. Unii dintre ei au ajuns şi la o întâlnire cu redactorul – şef, pentru intrarea în atmosferă, cu ei şi cu ceilalţi schimbând, de-atunci, peste o sută de mailuri.
Am primit liste de subiecte care nu s-au mai concretiza în nimic, câteva zeci de poze şi un PowerPoint de la un liceu (cu care nu ştiu ce Dumnezeu aş fi putut face) şi, extrem de greu, o serie de articole ce păreau scrise din obligaţie. Probabil pentru că „a zis directorul”, pentru că „m-a tras de mână profesoara de română” şi tot aşa. Fără entuziasm, fără niciun dram de chef. Deşi am repetat, în permanenţă... „Uitaţi-vă la avizierul liceului, la uşile de la intrare, veţi găsi nenumărate posibile subiecte”... „Vedeţi dacă s-au dat cu var copacii din curtea şcolii, dacă unii au pus mână de la mână pentru a ajuta un coleg care are probleme financiare şi altele în ton”...
În tot răstimpul acesta am avut un colaborator al cărui entuziasm m-a convins să merg mai departe. E vorba de Anamaria Mihai, elevă la Colegiul economic „Octav Onicescu” Botoşani. Era în stare să scrie tot timpul, despre tot felul de subiecte, marea majoritate alese de ea... O să şi găsiţi, de altfel, în blogul de faţă, multe articole semnate de ea, dar şi de alţi liceeni.
Pentru că nu am reuşit să adun suficiente materiale pentru un ziar, am decis să fac un blog. Am creat şi o nouă adresă de email: liceeni.botosani@yahoo.com la care pot trimite informaţii - începând cu ianuarie 2011 - liceenii pasionaţi de jurnalism, care chiar simt că au ceva de spus lumii.
În momentul în care-i vom găsi pe cei care îşi doresc ca în Botoşani să existe un ziar scris de adolescenţi, trecem din lumea virtuală în cea a tiparului. Până atunci, rămânem pe Net! Adresa noului blog este http://liceenibotosani.blogspot.com
Îl găsiţi, de altfel, ca link, în partea stângă a blogului meu.(Carmen MORARU)

2 comentarii:

Movi spunea...

Frumoasa initiativa! Era si timpul pentru asa ceva si in Botosani! ;)

Carmen spunea...

M-as bucura sa fie mai multa lume de acord cu tine...