vineri, 14 octombrie 2011

Campania electorală ţine patru ani!


E un adevăr pe care l-am înţeles în perioada în care am lucrat în zodia politicii (reuşind marea performanţă de a nu fi înregimentată). Dacă vrei ca oamenii să te bage în seamă în mod real, nu pentru un rachiu şi o pungă de făină, faci ceva pentru ei de-a lungul mandatului, nu în cele 30 de zile de campanie electorală, când inflaţia de promisiuni o bate de departe pe cea din ograda BNR.
Ce nu reuşesc să înţeleg, în schimb, de ce un adevăr atât de evident nu e şi la îndemâna politicienilor actuali. Prind viaţă, de când lucrez la Filiala nevăzătorilor, evenimente ades de anvergură. La care oficialii locului, invitaţi cu toată deferenţa, nu catadicsesc să vină! Pentru azi, când Sala „Eminescu” de la Hotelul „Rapsodia” era arhiplină, lansasem anterior invitaţii la Prefectură, Primărie şi Consiliul Judeţean. Am conversat şi telefonic cu consilieri ai prefectului şi ai primarului, care m-au asigurat că vom avea alături un subprefect şi un viceprimar. Am scrutat eu, într-o părere, zările în aşteptarea celor anunţaţi, dar cu scrutatul am rămas! În special pe cei de la Primărie nu-i înţeleg, pentru că sunt unii care chiar au făcut ceva pentru nevăzători. Avem un sediu cu ştaif în Centrul Vechi, suntem la a treia finanţare pentru proiecte depuse la ei, dar nu vin să-i salute pe cei pe care i-au sprijinit. Iar asta se ţine minte. Degeaba potenţiala înghesuială în ajun de alegeri, când vin toţi…
Ne-a onorat cu prezenţa, în schimb, un director ce-a susţinut şi-un speach de la tribună. Printre altele, ne-a spus, ritos, că aşa cum ne ocupăm de adulţii nevăzători, să ne ocupăm şi de copiii cu probleme, pentru că numărul lor s-a dublat în ultimii ani. Nu ştiu ce mi-a venit să-i spun, când a revenit la locul său, că ne ocupăm de copii, că sunt în evidenţele noastre, că sunt prinşi în felurite activităţi socio – culturale. Mi-a răspuns, stropşit, „ştiu, dar trebuie să vă ocupaţi mai mult”. De fapt, dacă mă întorc la discursul de la tribună, habar n-avea, numai că multe dintre personajele astea „cu foncţie” nu admit să fie contrazise atunci când coboară printre pământeni. Le ştiu ei mai bine pe toate şi o şi spun, cu un limbaj de lemn rămas de pe vremea împuşcatului. Uite de-aceea nu am fost eu niciodată membru de partid şi nici n-o să devin!      

Niciun comentariu: