sâmbătă, 17 decembrie 2011

Cartea este carte!

Recent, m-am ocupat de redactarea şi editarea unei cărţi la Filiala Nevăzătorilor. Am realizat opt interviuri cu tentă de "remember", la care s-au adăugat alte trei facute de Constantin Surugiu si am prelucrat la maxim materialul care a presupus şi alte texte, parte scrise de mine anterior. "În timp ce" şi acum la final, s-a tot vorbit despre pliant, broşură şi azi am auzit şi termenul "revistă". Plus, am mai auzit şi ideea că "nu e o carte, că sunt interviuri"! Domnilor şi doamnelor, 100 de pagini într-o formulă grafică deosebită, pentru care îi mulţumesc domnului Istrate, înseamnă o carte în toată regula. Iar interviul este un gen jurnalistic dificil. Trebuie creier, nu glumă, plus talent, ca să construieşti variaţiuni pe aceeaşi temă, cu oameni care au trăit aceeaşi istorie. Am făcut-o pentru că e un lucru care mi-e la îndemână şi pentru că eram "în zonă" într-un moment aniversar. E o "creaţie" ce va rămâne şi care va fi, probabil apreciată de cei care vor veni. Multe din lucrurile pe care le fac, de altfel, se adresează timpului viitor. Nu de alta, dar prezentul e tulbure de-a binelea, iar eu nu sunt un bun pescar.

Niciun comentariu: