luni, 16 ianuarie 2012

Oameni care îmbătrânesc urât

Există semeni de vârsta a treia de care ţi-e mai mare dragul. Gheorghe Cojocaru, din satul Eminescu, e un astfel de om, Simion Munteanu, de la nevăzători, aşişjderea şi poate aş mai putea găsi exemple. Dar există şi personaje cărora le-ai da drumul pe gârlă, fără ezitare. Contrazicând zicerea "cine nu are bătrâni, să-i cumpere", un cunoscut ce e sărit de 80 de ani trece azi pe la Filiala nevăzătorilor. Emite o propoziţie, îi spun că e destul de jignitor ce a cuvântat, dar îşi susţine argumentaţia. Mai scoate o perlă, mai pune niscaiva întrebări tâmpite şi îndrăznesc să-i spun că mă jigneşte din momentul în care a intrat în birou. Se uită lung şi-mi mărturiseşte cât de bucuros e că m-a revăzut!
Mă uit şi eu, înjur în gând şi regret din suflet că nu sunt capabilă s-o fac şi cu voce tare. De fapt, cu personajul ăsta am mai avut necazuri. A proliferat tâmpenii şi am fost în conflict cu rudele mele din cauza lui. Şi, vreme îndelungată, nu rata nicio ocazie să mă întrebe, aşteptândcu gura căscată răspunsul, cum stau cu dragostea: vreun iubit, ceva? Odios personaj, care a fost în foncţie la viaţa lui şi care a îmbătrânit execrabil. Cine ştie, poate e doar ramolit la maxim şi mă înfurii eu de pomană... O să am grijă, cât i-o mai fi dat să trăiască, să-l ocolesc, pentru că şi acum mi se zbârleşte pielea când îl văd cu ochii minţii...

Niciun comentariu: