joi, 30 august 2012

"Rendez-vous" cu Palatul administrativ din Botoşani

N-am gasit poze pe Net cu galeria foto a prefecţilor şi cum n-aveam aparatul foto la mine, apelez la fotografia făcută de Sergiu Bălăşcău, cu prefecţi în "carne şi oase"...  http://www.botosaneanul.ro
Prin Primăria Botoşani am mai ajuns în ultimul timp, în special cu proiectele făcute pentru Asociaţia nevăzătorilor şi, anul acesta, şi pentru asociaţia mea. Am mai fost recent şi pe urmele unei anchete sociale, mai treceam pe la prietena mea Ioana Matfeev, aşa că nu era chiar un spaţiu care să fi devenit o necunoscută.
Prin Palatul administrativ - unde am lucrat şapte ani şi unde aveam un birou mai frumos ca prefectul - n-am mai ajuns, în schimb, de mult. S-a întâmplat să fie azi, când am însoţit un nevăzător în audienţă la preşedintele CJ. M-am simţit fix ca în tunelul timpului. Am socializat, ca pe vremuri, cu cel de la poartă şi ne-am zâmbit cu femeia de serviciu, am privit cu detaşare uşa fostului birou şi m-am amuzat când am urcat în liftul arhaic de-a binelea. Am foiletat cu privirea galeria fotografică a foştilor prefecţi şi m-am întrebat, cu voce tare, de ce nu e completată cu o alta, a preşedinţilor CJ (că spaţiu este!).
L-am întâlnit pe actualul prefect (sobru!), flancat de şeful său de cancelarie şi purtătorul de cuvânt (ultimele două cunoştinţe vechi!), am depăşit frumos audienţa (sper să se şi rezolve problema celui pe care l-am însoţit), mi-am mai plimbat privirile pe pereţii încărcaţi de istoria a mai bine de patru decenii de viaţă şi am ieşit, respirând lung, în lumina soarelui. În vizită, merge, dar nu mi-aş mai dori să lucrez vreodată într-un spaţiu în care parcă te strâng pereţii de suflet şi de încheieturi… 

Niciun comentariu: