joi, 31 ianuarie 2013

Gândul zilei

Sursa: http://emonem.wordpress.com
Astăzi, tatăl meu împlineşte o vârstă frumoasă: 80 de ani! A ajuns doar de două ori în viaţă la spital, o dată fiindcă îl durea un genunchi şi acum câţiva ani - fiindcă se apucase de săpat la mormântul unei rude în cimitir în plină vară, pe caniculă, fără o elementară pălărie pe cap. Atunci tensiunea i-a sărit din schemă, l-au dus la spital şi - după multă vreme - când îşi revenise, făcea poante despre singura persoană care a făcut drumul de la cimtir la morgă şi nu invers...
Azi l-am sunat, se simte bine la venerabila vârstă, are o voce de om tânăr şi un tonus bun. După - amiază ne şi întâlnim, ca să celebrăm. Mi-a trezit atenţia faptul că pe la 7.30, când am sunat, băuse deja cafeaua. La patru dimineaţa! De la o vârstă, somnul profund e "cu papuci roşii", te trezeşti cu noaptea în cap şi nu ştii ce să faci... Am întrebat dacă la ora aceea mai erau geamuri luminate, prin vecini, şi cică da!
Mă gândesc că e extrem de important să te adaptezi şi să accepţi curiozităţile fiecărei vârste. Să poţi considera că e normal să bei cafeaua la patru dimineaţa, să mergi la piaţă la cumpărături, în fiecare zi, ca un muritor de rând, după ce ai fost cineva în urbea asta şi numai timp de cumpărături nu aveai, pe vremuri.
La fel de important e şi să-ţi trăiască părinţii şi, chiar dacă nu te întâlneşti prea des cu ei, să ştii că ei există pe lumea asta şi ai cu cine schimba, când ţi-e greu, o vorbă şi un zâmbet.
Tata şi soţia lui, Tanti Oltiţa

Un comentariu:

elenaagachi spunea...

Multa sanatate pt tatal tau!