Zilele oraşului Gura Humorului, un eveniment perfect

Vineri şi sâmbătă am ajuns acasă, la Gura Humorului, pentru a-mi recupera cei doi pisoi lăsaţi spre găzduire la mama. Prilej pentru câteva ore de plajă pe malul Moldovei şi pentru a merge la mare parte din manifestările Zilelor oraşului. Am văzut ceva evenimente culturale până în prezent şi mi-am şi adus obolul la bună parte din ele. Dar nimic nu se compară cu ce am văzut zilele acestea în orăşelul devenit staţiune. Dacă la Botoşani la zilele municipiului vin, încărcat, 10 - 20 de mii de oameni - la o localitate de vreo sută de mii de locuitori, la Humor erau mult mai mulţi. Ceea ce atrăgea, în primul rând, atenţia, era faptul că tot oraşul era în sărbătoare. Şi oamenii lui, de toate vârstele, dar şi sumedenie de turişti. Am perceput, în spatele a ceea ce se întâmpla, o adevărată echipă de profesionişti, realmente numeroasă. Mai peste tot, în oraş şi în văzduh, se întâmpla câte ceva. Demonstraţii culinare, expoziţii canine şi hipice, un târg meşteşugăresc stilat, mare cât parcul oraşului, expoziţie de caricaturi, face painting, ringhişpiluri, cafe concert, concerte de ţinută la vreme de seară, recitaluri folclorice cu nume mari, mâncare bună, bere pe toate gusturile (inclusiv de casă!), o scenotehnică impecabilă, lumini care jucau pe pereţii hotelului din centru, o fântână cântătoare... Absolut remarcabil... Şi nici picior de politician pe scenă! L-am zărit de două ori în public pe Marius Ursaciuc, primar care a fost reales de localnici cu 82% din voturi. O dată supraveghea momentul inaugural, ce se apropia, iar altădată se plimba, senin, cu Varujan Vosganian. Mi-au mai rămas pe retină doi orăşeni sadea, care erau foarte mândri de combinaţia între straiele moderne, cămeşoaiele populare şi opincile aferente şi inima pe care au desenat-o pe cer doi profesionişti într-ale acrobaţiilor aviatice. Elemente de detaliu într-un eveniment absolut perfect, a cărui următoare ediţie abia o aştept...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Criza economică şi Botoşanii

Culmea caliciei: gumarii îmblăniţi!

Frumoşii de la Laurian

Despre emoții, cu dragoste…

Pelerinaj în satul Eminescu, din comuna Gorbăneşti. 14.01.2012

Astăzi e ziua mea!