Biblioteca vie, Botosani, Ziua a IV-a



În ultima zi a "Bibliotecii vii" am optat pentru un fel de relache. Preotul ortodox pe care-l invitasem n-a mai dat niciun semn de viaţă iar eu nu m-am stresat din cauza asta, iar de la Centrul de sănătate mentală n-a mai venit nimeni din cauza unei indigestii... Se mai întâmplă şi din astea... Au venit, în schimb, ziaristul Dumitru Ivan, istoricul Gheorghe Median şi Simion Munteanu - adevărată carte vie de la nevăzători. Sandu Surugiu şi Cezar Vieru au fost cititori, iar eu moderator, ca de obicei. Domnul Median şi-a exprimat regretul că nu avem public, dar cred că a fost mai bine aşa. De mult n-am mai avut în faţa ochilor un tandem intelectual de asemenea forţă precum cel format din Dumitru Ivan şi Gheorghe Median - oameni inteligenţi, cultivaţi şi foarte bine documentaţi - ce au vorbit extrem de degajat. Într-un timp în care platitudinile sunt la ordinea zilei, într-un spaţiu al bibliotecii se discuta despre condiţia mass - media în zilele noastre, despre Clubul Bilderberg sau despre trecutele crize din istoria omenirii. Simion Munteanu a conferit culoare discuţiilor, amintind vremurile foamei de după război (atuncea criză!) sau bolile ce decimau botoşănenii în masă.
Eu am câteva zile de când nu fac mai nimic înafara "Bibliotecii vii", pentru că nu mă pot desprinde de cele discutate acolo. În plus, îmi tot pun întrebări. De ce în forurile de decizie, cele locale, fiindcă sunt mai aproape, nu sunt oameni precum cei pe care i-am ascultat azi? De ce trebuie să fie mulţi cărora nu faci altceva decât să le selectezi perlele, care nu deschid gura decât când spun jurământul şi tot aşa? Nu cumva de la calitatea sau non - calitatea celor care ne conduc de decenii bune pleacă toate relele din Cutia Pandorei? Scuze, voiam să spun din România...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Criza economică şi Botoşanii

Culmea caliciei: gumarii îmblăniţi!

Frumoşii de la Laurian

Pelerinaj în satul Eminescu, din comuna Gorbăneşti. 14.01.2012

Despre emoții, cu dragoste…