Oameni care seamănă cu îngerii

Marea majoritate a celor care ne înconjoară sunt oameni obişnuiţi. Cu defecte, cu câte-o calitate sau mai multe, fără a se abate însă de la medie. Din când în când, întâlneşti oameni care nu seamănă cu nimeni şi care par prea frumoşi ca să fie adevăraţi. Învăţătoarea Mursa Paraschiva, din Flămânzi, e un astfel de om. Am cunoscut-o în iarna anului 2002 şi de-atunci am rămas prietene. Acum şapte ani, copiii din clasa ei au prezentat un program cu tentă ecologică absolut remarcabil, urmărit cu răsuflarea tăiată de cei prezenţi. Recompensa a venit la vreme de vară, când toţi cei 26 de micuţi au fost, timp de-o săptămână, într-o tabără la Năvodari. De-atunci ne-am mai întâlnit de câteva ori la Flămânzi, o dată la Botoşani, întâlnirile noastre fiind mai frecvente la telefon. Până în toamna asta, când am sunat-o ca s-o invit la spectacolul Tarafului nevăzătorilor, ce urma să cânte la Flămânzi. Invitaţie la care mi-a răspuns cu alta, la ea acasă. Unde, astăzi, i-au "invadat" curtea peste 30 de oameni. Pe care i-a primit cu reală căldură, cu sarmale, cozonac şi vin proaspăt, de toamna asta. Copiii au primit drept bonus câte-un borcan de dulceaţă şi struguri, toţi cei veniţi la inedita avanpremieră de "Sfânta Parascheva" cântând, în final, un "La Mulţi Ani" de-a răsunat valea. Veronel Terciu spunea, la Botoşani, că un om dintr-o sută face aşa ceva. Eu cred că unul dintr-o mie. În vremuri ca astea, când fiecare nu mişcă un deget fără să se gândească ce-i iese din asta, mai există oameni ca Paraschiva Mursa, pentru care orice gest făcut pentru semenii ei e-o bucurie. "La Mulţi Ani" pentru miercuri şi toată consideraţia, doamna Paraschiva!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Criza economică şi Botoşanii

Culmea caliciei: gumarii îmblăniţi!

Frumoşii de la Laurian

Pelerinaj în satul Eminescu, din comuna Gorbăneşti. 14.01.2012

Despre emoții, cu dragoste…