Gândul zilei... După o pauză consistentă...

 Episod matinal... Ies din birou sa fac niscaiva poze în împrejurimi şi văd ţiganca din imagine târâind cu greu un căruţ arhiplin. În spate se opintea un puradel care era evident că n-avea forţă pentru aşa ceva. O întreb ce duce acolo şi-mi explică că sunt deşeuri de la Confecţia (nişte ştraifuri de cârpe, cu alte cuvinte)... "Le pun pe foc. Dau căldură, dar miros urât. Asta e, unii o duc greu şi alţii nu mai pot de bine" îşi spunea ea năduful. Mă uit cu milă la cei doi şi îmi dau şi eu cu părerea: "Înainte era altfel". "Da, mă aprobă ţiganca, înainte toţi o duceam greu". Interesantă concluzie... Pe mine, cel puţin, m-a pus pe gânduri...
Ceva mai încolo, se blochează cu totul în zăpada. Un român tinerel şi slab încearcă s-o ajute şi nu reuşeşte. Văd un ţigan tânăr şi voinic şi-i spun să-şi ajute conaţionala. Se uită la mine urât şi merge mai departe. Până la urmă, roţile ies din groapa în care intraseră şi mamă şi fiu îşi continuă drumul... Parcă sunt cadre dintr-o scenă de film...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Criza economică şi Botoşanii

Culmea caliciei: gumarii îmblăniţi!

Frumoşii de la Laurian

Despre emoții, cu dragoste…

Pelerinaj în satul Eminescu, din comuna Gorbăneşti. 14.01.2012

Astăzi e ziua mea!